Thursday, December 31, 2009

Selamat Tinggal 2009

Bismilahhirrahmannirahim....harini tahun 2010...aku nak catatkan peristiwa 2009 tp belum ade kekuatan...nnti aku akan ceritakan...tp skang masa tidak mengizinkan...........

Semalam hari terakhir 2009...urrrrmmm..selamat tinggal 2oo9..abadilah kenangan di sana...pergilah jauh2 kesedihan...kerna tahun 2oo9 adelah tahun kesedihan aku...010909 yang lepas pembukaan tirai aku menangis..sbb aku huraikan satu persatu sepanjang tahun 2oo9 dari segi ::

Keluarga / Family ::  Mak aku kena penyakit Chigugunya...aargghhh..time tu tuhan je yg tau...kalo boleh aku nak gantikan penyakit itu ngan diri aku ni...tp..alhamdulilah kini mak makin sembuh...Desakan my mum..suh kawen sedangkan time itu aku tgah bingung+tertekan+sedih sbb bergaduh ngan MTA..arrggghhhh...aku hampir hilang arah..aku hampir menjadi org lain....tp rase bebanan + tekanan bila my mum kata "cepat2 r..esok sape nak buatkan utk ko kalo mak x de"..MAKK...I'm always prays 4 u n dad..moga panjang umur...I LOVE U MAK...

Kawan :: Kes kwn makan kawan...aduiiii..tak sangka jd mcmnih..sedih giler aku...aku sanggup buat ape sahaja demi kwn...tp kwn x pernah nak jg hati aku...betul sorg ustaz ckp...aku selalu dahulukan org lain..tp perasaan aku...aku makan hati+aku sakit...sume aku tanggungg...tp x de sorg pun paham...aku sanggup buat ape saja...kwn yg aku syg +aku percaya+aku jg+dan sentiasa bersama bila dia susah tp di sebaliknya?????buruk2kan aku??ape dosa dan silap aku??tak pe...kini aku sudahpun maafkannya...Aku doa moga dia berubah dan bertaubat...tp aku rase sekarang mesti dia gembira dan suke bila dia taw aku ngan MTA tidak bersama lagi...xpe..aku doakan dirinya bahagia bersama bakal suami yang disayangi.....

Kerja :: Agak kecewa juga..sbb org lain da sbuk confirm...aku tak lagi..org da p amik exam tu naik pangkat..aku x juga..aku cukup kesal dengan tindakan sesetengah pihak yg telah menghilangkan 3 kali doc.huhuhuu!!damn!!tp x pe..aku maafkan juga....now aku dah pun amik exam itu....

Kereta :: Bermula dari bulan 7,8,9...tiga bulan berturut2 aku mengalami xcident..dan last skali sehari b4 raya..sbb??aku ngantuk x tdo slepas penat bershoping with tettt..kat Jalan TAR...ahahhaa..tp skang??aku sendiri....huhuhu..mgkin pasni x de lagi kejadian ngatuk time drive...huhuhuh...now aku insaf..i love my family n myself t00+my fren tooo...sbb??masa pg rase pas salam2 x pernah 25 tahun aku hidup my dad hampir menitiskan air mata sbb aku excident..."AKAK SAYANG AYAH"...

Bf :: Urmmmm...yg ni berat sikit...huhuhhu...pernuh ranjau dan duri..di akhir2 2oo9 aku masih menagis kerna "MTA"..sbb..AKU SAYANG DIA...tp..kini status sudah menjadi kawan..takpelah...aku ni x pernah bahagiakan dia...aku sering buat dia sakit hati smpai "feedup" dia dengan aku...aku juga bukan malaikat yg hari ni ckp..hari ni berubah..sedangkan manusia bila melakukan kejahatan berpuluh tahun Tuhan bukakan  PINTU hatinya untuk insaf/berubah setelah umurnya puluhan Tahun...Itu kuasa Tuan punya KUASA PENCIPTA ALAM...Tp kalo diberi peluang mmg aku berubah kaw2 pye...sbb bila berubahnya hari...aku rasekan semalam adelah hari lahirku..sbb pada mlm hari lahirku mcm2 nasihat aku serapkan dlm akal ku ini..cume menjelang sebulan..selepas hari lahir ku...mgubah segalanya...kami gaduh n smpai kini statusnya..."kita kawan jelah"...belum sempat aku berubah..tp  xpelah..semuanya dah berlalu dan berakhir..now..selamat tinggal 2009...end....2oo9...

Pergilah kesedihan.....2oo9...jgn hampiri aku lagi utk tahun 2o1o.....

6 comments:

chizel_yummy said...

happy new year linda darlink..
semoga 2010 memberi sinar baru pada
kita smua...

yg pahit kite lupa kan...
yg manis kita pahat kan dalam
diari idup kita...:)

Norazlinda A.Razak said...

thanks dear..sebb always give me a support....u too k..cepat2 kawen...

eiffa akmal said...

cheer up okay...4get the past cause the pain will cause sorrow to your soul..love urself more before u love the others..take care..

Norazlinda A.Razak said...

fa ::thanks alot..sbb bagi linda full support...and advise...

akira @ Helmy said...

buang yg keroh...ambik yg jernih...
lupakan 2009, fokus pada 2010 dan masa akan atang...

jgn sedih ngan pe yg terjadi....

Norazlinda A.Razak said...

akirasan..tenkiu dear..