Monday, November 2, 2009

BERUBAH

Lately jiwa ku agak kaco..ape kes???ape ag kes BERUBAH r...huhuhu....aku x nak berubah ke???atau aku berubah n bertindak mengikut akal tp sering di salah ertikan??ape lagi harus aku buat??untuk buktikan aku da berubah??kal0 tak diberi peluang n aku di takuk yg lama"smpai mati perangai tu sama"huhuhu...asal malas aku nak tulis kat blog ni..but aku just nak kongsi ape yg aku rase...but pada 28.10.09 hari 2 aku sempat hadiri pgram bersama DATO DR HJ FADZILAH KAMSAH pAKAr motivasi yg terkenal...antara yg menarik dlm ceramah beliau..."seindainya manusia tidak berubah 2 hari berturut2 tergolong org yang gagal"..alhamdulilah aku berjaya melalui fasa itu..wpun agak sukar dan perlahan2..byk ilmu aku dpt n byk perkara yg aku sedar dr Ceramah Motivasi itu...errrrmmmm...tp sebenarnya sesama manusia ada sedikit celanya..sbb pemirikan org itu masih anggap aku di takuk yg lama...apa yg aku buat..aku x putus asa wpun perit hakikatnya untuk aku terima...aku usaha+doa+tawakal= Berserah pada -Nya...apa yg aku harap agar pintu hatinya akan terbuka dan memaafkan diri ku ini....

2 comments:

eiffa akmal said...

kalau kita dah berubah tp masih ada yg memandang kita di takuk lama, dia tu sendiri sebenarnya yg tak nampak....tak perlu kita nak jerit satu dunia mengatakan kita dah berubah..buang masa sahaja..hehe..berubah ke arah kebaikan tak salah tetapi jgn sampai mengubah diri kita sepenuhnya secara tiba-tiba sehingga menjadi org lain..

Norazlinda A.Razak said...

fa..tenkiu..itu yg sebetulnya..now..i'm keep on praying..moga Allah bukakan pintu hatinya...