Friday, November 13, 2009

Salah Siapa

Riba..ribaa..angre..anggree...huhuhu..harini aku nak tulis satu kisah yang terjadi yang melibatkan KAKITANGAN kerajaan..huhuhuh..bukan nak tuding jari salah sape n mistake here n there but...aku suke bercerita dr pengalaman aku...oleh sbb ni blog aku s0 aku leh tulis ape2 jelahkan?hahahaa..mak x kisah nok...ok aku tertarik ngan Harian Metro 13.11.09 ms: 8..bertajuk REMAJA TERPAKSA POTONG KAKI KIRI huhuu...kesiankan..atas disebabkan kecuai org lain...antara point yg diceritakan adelah ::Ketika hendak mengambil darahnya untuk ujian, seorang doktor pelatih cuba mengambilnya melalui urat pada tangan tetapi gagal menyebabkan doktor itu mengambil darah di pahanya....selepas beberapa kali doktor pelatih terbabit cuba mengambil darah melalui tangan adiknya gagal kerana mendakwa tidak menemui saluran darah, dia mengambilnya dari paha pula...urmmm...mcmtu jd kat aku dulu di sebuah Hospital..tutttttt...hahaa..amik2 darah tp GAGAL...smpai 4 kali...hoohoho..sakit w00...dah r doc yg amik darah tu x mcm doktor..x kemas,selekeh n bla..blaa..bla..lahkan...huuhu...jd mcmne pentauliahan doc ni??boleh salah2??baik misi yg sebaya mak aku..wpun mulutnya mcm halilintar tp bila wat keje..SUPERB!!!..oleh sbb kecuaian org lain...pihak lain jd mangsa...s0 mcmane??adekah doktor skang hanya laku atas sijil sahaja??tp bila menjalankan tanggungjwb bersahaja??mcm kes kawan aku kena ngurat oleh pak polisi yg ajak dia minum di kedai tu selesaikan saman??mcmtu ke mudahnya tuk bertanggungjwb atas remaja tersebut kehilangan kaki??...lebih menyedihkan aduan yg dibuat atas ape yg berlaku tidak di endahkan...apakah lepas ni lebih ramai org takut pg hospital2 kerajaan??mcm aku...aku akui selepas jd bahan experiment amik darah sana sini fobia aku.....tp kalo ikut logic akal..org akan kata sudah ketentuan-Nya..tp kalo lebih berhati-hati mgkin takkan jd kan??....sama2lah renungkan..kepada Sharifah Atikah Syed Fisol, 14...akak n kami doakan moga tabah hadapi dugaan hidup dan kuat...






No comments: